diumenge, 21 de novembre del 2010

Reinventem Economia, reinventem la Universitat.

El proper 25 de novembre són eleccions a la Facultat d’Economia i la Universitat de València. Els que s’autoanomenen col·lectius d’estudiants (sucursals de partits polítics) es dirigiran a nosaltres, estudiants d’economia, amb promeses, entrades de discoteques, piruletes, bolis... una fira de negociants, en tota regla! Ens demanaran el vot sota la retòrica de “defensar els interessos dels estudiants”, però després tot continua igual. És per això perquè des del SEPC d’Economia:

Què denunciem?

- Que tenim una universitat amb una metodologia que no respon a les necessitats estudiantils. Memorització, acceptació acrítica de continguts, no ensenya a fer anàlisis sinó a memoritzar-les; separació teoria-pràctica.

- Que tenim una universitat que adoctrina en el Pensament econòmic Únic. Davant la crisi econòmica que vivim, la Facultat lluny de promoure la crítica, el debat i l’anàlisi científica, ha continuat ensenyant models teòrics allunyats de la realitat, basats en l’anàlisi idealista de les doctrines (neo)liberals.

- Que tenim una universitat que desvincula l’economia de la societat. Promou com a objectiu el creixement pel creixement, independentment que vaja acompanyat de desigualtat, precarietat i mesures reaccionàries a nivell social.

- Que tenim una universitat que no respecta ni promou el nostre marc, ni la nostra llengua. Una universitat que incompleix sistemàticament el dret a estudiar en valencià (tant de professorat com de material) i que no ensenya les particularitats històriques i econòmiques del nostre país. Si no estudiem en profunditat nosaltres l’economia del País Valencià, qui ho farà?

Que tenim una universitat doncs, que està basada en la lògica de la IGNORÀNCIA FUNCIONAL. Aprendre el que el sistema necessita per a la seua reproducció i que elimina els continguts que puguen contribuir a un bon anàlisi, a la crítica i a la transformació.

- Que tenim una universitat que considera els estudiants com a receptors. Una universitat que promou la passivitat i no l’activitat i la creativitat juvenil.

- Una universitat immersa en processos de mercantilització i privatització, que cada cop més està guiada per criteris empresarials de maximització de beneficis econòmics i no per criteris de maximització d’aprenentatge i coneixements.

- Una universitat cada cop més cara, de menys qualitat i menys accessible. Retallada de pressupostos, no oferta suficient de places.

Què volem?

- Obrir el debat sobre la metodologia d’ensenyament.

- Tenir una formació completa. Estudiar totes les teories econòmiques i no sols les de caràcter liberal (clàssic, keynesià, neoliberal). Promoure les anàlisis profundes i el pensament crític. Cal conèixer, analitzar i debatre per cercar solucions.

- Participació estudiantil, tant a nivell institucional (presa de decisions) com a nivell de creació de continguts. Cal promoure interès per buscar solucions a les problemàtiques que patim; cal promoure la creativitat intel·lectual.

- Una universitat com a actor públic de progrés social. Millora de finançament i serveis. Universitat com a creadora de continguts d’estudis. Universitat que s’involucre en les problemàtiques socials, fent anàlisi i proposant solucions.


FER-HO ENTRE TOTES I TOTS. NOSALTRES ESTUDIEM, NOSALTRES DECIDIM: REINVENTEM LA UNIVERSITAT!